zondag 14 september 2014

En weer een paar rijtjes erbij en... granny kussen!

Weer even een update van 'DE' deken.
Geen C.A.L deken, maar een  D.E. deken "Door Elkaar" 
Verschillende steken, verschillende kleuren.


Hij is 1.30 m. breed en inmiddels 1 m. lang. Ik wil er nog zo'n 50 cm aan haken. Als ik iedere week maar een paar steken doe, dan is hij voor de winter af. 


Ik haak met naald 4 en gebruik Softwol en Bravo SMC
Dit werkt heerlijk en is lekker licht. (En de prijs is ook aangenaam)
Ik heb geen kleurenschema of volgorde in steken, maar bekijk hem als een 'schilderij'; dan weer een kleurtje van dit, dan weer een steekje van dat. Zo is het ook het leukst werken, vind ik zelf.


Heb nu al mijn favoriete stukjes...
zoals dit stukje van groen- en blauwtinten
Hier denkt mijn dochter weer anders over, die smult van de roze met rode stukken :)


 Het olijfboompje leeft nog steeds! Staat er al wekenlang fris en fruitig bij. 
(Iets wat bij mij niet vanzelfsprekend is... ik haak beter dan dat ik planten kan verzorgen.)
Hij heeft zelfs mooie olijfjes. Ik hoop dat hij zo blijft, staat toch wel gezellig zo naast de bank!



Het granny kussen zorgt voor wat kleur op de bank.


Volgens mij had ik hem nog nooit 'af' laten zien!


Verder ben ik druk bezig met een mooie omslagdoek,
hierover de volgende blogpost meer!

Groetjes en een fijne ZONNIGE week!

25 opmerkingen:

  1. Bij DE dacht ik ook aan iets anders, maar dat bakkie kun je erbij nemen als je lekker in je kussens zit ;-). Mooi geworden allemaal.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt ie mooi en vrolijk je deken, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie heldere vrolijke kleuren! Ik vind ook het blauw/groene stuk het mooist... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk handwerkje om even in de verloren uurtjes ter hand te nemen. Hij wordt heel mooi. Mijn voorkeur gaat ook naar het blauw/groen, maar ik kan begrijpen dat jouw dochter daar anders over denkt. Had de mijne ook op die leeftijd, hoe rozer hoe mooier. En je kussentje is ook een leukertje!
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt prachtige kleuren voor je dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind je deken echt supermooi worden en leuk je vrolijke kussen! Heerlijk hé..haken. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijk deken! Ik vind hem geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat mooi allemaal zeg, die groen met blauwe stukjes zijn ook mijn favoriet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Mirjam,
    O dat wordt een mooie deken zeg. Wat knap gemaakt ook. Leuk al die steken en kleuren door elkaar. Ik kan dat niet zo goed, gewoon willekeurig een kleur kiezen en daarmee verder gaan. Ik vind het heel moeilijk om dat zo door te laten lopen. Het liefste herhaal ik dan de kleuren gewoon na een aantal toeren... dan lijkt het lekker willekeurig, maar toch voor mij een soort patroon in kleur...
    Je granny kussen is super en heerlijk kleurrijk...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige deken! En wat een fijn plekje heb je daar 'onder de olijfboom' ;-)
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De D.E. deken wordt ontzettend mooi en vrolijk! Ik blijf erbij, je haakt zo mooi en netjes!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ..een echte `mirjam`-deken met lekker veel kleur en fleur! Heel mooi is deze geworden.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij word mooi je deken. Heerlijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt gaaf je deken en kussen!
    Zo lekker kleurrijk en vrolijk.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je deken ziet er prachtig uit Miriam! Weet je dat ik er spijt van heb dat ik niet aan de 'crochet along' heb meegedaan. Ik kan er natuurlijk altijd nog aan beginnen :-).

    Ook je kussen is prachtig geworden.

    Fijne week!

    madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige deken!!

    Lieve groet,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie deken, wat een fijne frisse kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je deken mooi, de kleuren zijn in goede harmonie met elkaar :-)
    Maar ook je kussenhoes is een plaatje!
    Je olijfboompje ziet er goed uit en de olijven zullen ook smaken (even op het net zoeken hoe je ze eetbaar moet maken), maar ik hoop van harte voor je dat er volgend jaar ook olijven aan zitten. Als dat niet het geval is: geef niet je eigen kundigheid de schuld, maar het klimaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Applause, applause! A wonderful blanket, and pretty cushion, too ♥
    Happy weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je grijze kussentje is supermooi.
    Het doet me denken aan het mijne:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig de dekken. Erg mooi met al de kleuren.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!