donderdag 15 mei 2014

Patroon Vintage onderzetters

Ik haakte drie...


Soms heet het een doily, mandala of onderzetter... 
Ik haakte ze nooit, omdat ik altijd dacht; wat moet je er mee..?
Maar ze zijn zo leuk om te haken, dat dat niet zoveel uit maakt.
Zet er een kop thee op, een waxinelichtje of een vaasje met een bloem... of..?


Wil je ze ook haken? Het patroon komt uit het boek: 
Haken in Kleur


Ze zijn gehaakt met haaknaald 2,5 in Catania katoen en Phildar Cotton drie.

Hierbij het patroon!
( als voorbeeld van het boek bij een uitgever, vandaar dat ik hem hier plaats:)


 Succes! 
Groetjes, Bezig Bijtje Miriam 
(ps.: nu 36 weken zwanger..:)

35 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik wist ook nooit wat ik er mee moest, maar ik heb er toch ook een paar liggen nu!
    Meestal in gebruik als onderzetter voor kat of kopje koffie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super leuk. Dat boek staat bij mij nog op mijn verlanglijstje :O! haha. Ik ga ook misschien een keer een mandala/doily/onderzetter proberen. Topper!!!

    Groetjes Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij heerlijk creatief bezig!!! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er echt vrolijk uit. Leuk! Tip voor degene die vanavond al aan de slag wil. Op de site van de uitgeverij van dit boek staat het gratis patroontje van deze leuke onderzettertjes (http://hobbyenkunst.defonteintirion.nl/artikelen/cat/nieuws/post/gratis_project_onderzetter_uit_Haken_in_kleur/) Groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anoniem, heb al een linkt geplaatst van het onderzetter patroon. Normaal doe ik dat niet als het uit een boek komt, maar als de uitgever het zelf doet, is het vast in overleg gegaan met de auteur :)
      Groetjes! Miriam

      Verwijderen
  5. Mooi! Alweer 36 weken...time flies. Succes met de laatste loodjes. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een hele leuke vrolijke kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die zijn ook heel mooi! Het zal moeilijk zijn om te kiezen welke van je onderzetters ik ga maken, misschien wel allebei de patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk zeg!
    En je hebt weer prachtige kleurtjes gebruikt.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met de laatste weken. Houd maar lekker zwangerschapsverlof!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zien er heel mooi en gezellig uit! Ook mooi op de foto gezet!
    Lieve groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze mooi. Oh, ik wil alles wel haken wat ik zie. Bedankt voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi,ik heb het boek ook,staan zulke mooie dingen in

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, ga het zeker ook eens maken ook nooit gedaan Gr. Nicole
    Ps mooi inspirerende blog heb je

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk boek is het ik heb het zelf ook. Ben nu bezig met de deken die erin staat.
    Je onderzetters zijn prachtig ( misschien toch maar even wat tijd maken om ze ook te haken )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Aan de voorkant van het boek te zien is het dat (oorspronkelijk) Japans boek. Is dat nu ook in het Nederlands uit??? Daar MOET ik naar op zoek. Maar met de onderleggers kan ik al beginnen. Dankjewel voor het delen van het patroon hier!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie onderzetters. Je hebt prachtige kleuren gebruikt.
    Geniet nog van je zwangerschap!
    Groetjes Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. They look so pretty!! Lovely colors :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke kleuren. ..
    Heb het boek en daar word je vrolijk van... xd
    Fijne zwangerschap. ..dochter is ook 36 weken.. dus aftellen nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend gehaakt in die frisse kleurtjes ...
    Geniet met volle teugen van het zonnetje ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn erg mooi! Ik heb het patroontje ook even opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. LINDO BLOG MIRIAM,PARABÉNS.VOLTAREI SEMPRE.VALÉRIA.(BRASIL).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super!! ♥ Nice crochet and beautiful colors :-). Have a great weekend!
    Greetings from your new follower Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zwanger en haken, dingen haken waarvan je niet weet wat je er mee moet! haha
    wellicht een leuke slinger voor het vieren van de geboorte? In elk geval houdt het jou lekker bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gezellige kleurtjes! En oh wat spannend die laatste loodjes, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Love this! Thanks for sharing the pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo! Habe deinen Blog entdeckt und dieses tolle Muster!!! Super!!! Fange gleich an zu häkeln! :-)
    Vielen Dank und liebe Grüsse, Lilli

    BeantwoordenVerwijderen
  27. c' est magnifique de jolie couleurs , j'aime beaucoup!! merci pour ce tuto a bientôt

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oh la la zwanger! proficiat, hier ook halfweg tweede zwangerschap en pas begonnen ùet haken, ga je blog afstruinen en ideetjes opdoen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Succes met de laatste loodjes van de zwagerschap!! Maar ff een vraag....mag je zomaar dat patroon uit het boek plaatsen? Rust daar geen copyright op?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke site is dit. Momenteel ben ik verslaafd aan haken. Bedankt voor het patroon van de leuke onderleggers. Laat ik nou alle kleuren in huis hebben.
    Gr lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi have you got a written pattern for the coaster (doily) they are so wonderful

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze is heel erg leuk en heb ik nog niet tussen mijn enorme verzameling mandala/doily patronen staan. Ik ben verslaafd aan deze prachtige haakwerkjes. Gebruik ze idd onder vazen, als onderzetters en ook staan ze heel mooi gespannen/gehaakt in een ring als dromenvanger in de slaapkamer of voor het raam.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I love the pattern, I made many doilies by just looking at the photo, Found it on Pinterest last year.
    And lately someone told that the pattern could be found here. I have blogged it also.
    Have a nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  34. is there a written pattern for the wonderful doily ?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!