zaterdag 15 februari 2014

Vrolijke strepen deken!

Ik haakte weer wat af, dit keer met de wol uit de vorige blogpost. 
Bereid je voor op een kleurexplosie...
We maken een sprongetje naar de lente/ zomer!
Wie springt er mee?



Inspiratie haalde ik uit het boek "Haken en Kleur: deken van IJslandwol". Aan kleur geen gebrek dacht ik zo ;).  Ik wissel dit patroon af met steken uit de CAL deken. Zo wordt de deken echt 'eigen'. Het is leuk om te doen en een leuke onderbreking van de bloemetjes sprei. Ik hou er van om een paar projecten naast elkaar te hebben, zodat het geen fabriekswerk wordt. Ben er al een paar keer onder in slaap gevallen ;).


Weg is je winterdip..!


Wol: Sofwol Zeeman en Hit wol (acryl)
Haaknaald: nr.4
Formaat: 130 cm breed. Lengte: wordt vervolgd.
Het wordt een "snuggle deken", heerlijk voor op de bank... of op een zomeravond op de lounge set...



 Het blikje hierboven is er weer 1 voor mijn verzameling, gescoord bij de kringloop. De blikjes tik duurt al mijn hele leven. Vroeger had ik dit ook al, op rommelmarkten zag ik er altijd wel 1.. en dan vroeg mijn moeder "Wat moet je er mee..?" En dan zei ik steevast: "Daar kan ik spulletjes in doen!" Dit blikje is nog leeg, vast niet voor lang.

Volgers en meelezers: een fijn weekend!

41 opmerkingen:

  1. Wauw, wauw en nog eens wauw, die kleuren!

    groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg vrolijik, heb ook zin in een zonnetje! Dat blikje is ook heel schattig! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Miriam,
    Hij is LEUK!!! Het haakboek van deze dames heb ik ook gekocht en je wordt al vrolijk door het door te bladeren.
    Ik ben nog met te veel dingen tegelijk bezig om zoiets kleurrijks op te starten, maar het gaat er zeker een keer van komen... Zo vrolijk... Verrukkelijk.
    En je blik is prachtig, wat een mooie kleuren...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker vrolike kleure en patroon! Ek dink julle gaan bly wees as die lente en somer kom daar in Europa. Groete uit sonnige Suid Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad weg winterdip, wat een leuke kleurtjes!!
    Jij ook een fijn weekend!!
    Groetjes Simone
    http://haakennaai.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poeh, wat een kleuren. Mijn post gaat juist over het tegenovergestelde, heerlijk..verschil mag er wezen.
    Maar mijn dip is weg met al die felle kleuren. Prachtig gemaakt, je bent een haak/brei- wonder.

    Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het voordeel van al die blikjes is dat je ook weer allerlei spulletjes moet hebben om er in te doen. Lintjes, knoopjes, touwtjes, kralen, labels. Ik ben ook dol op blikjes. Dit is wel een heel mooi kleurrijk exemplaar. En wat is die deken mooi! Echt om vrolijk van te worden.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful! Those colours are amazing together!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je deken wordt heel fleurig en leuk dat je weer zo'n mooi blikje scoorde!

    Lieve groet,Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt zo mooi die deken! Heerlijk als je dat zelf kan maken. Heb net een blogpost gemaakt over geliefd kringloopitem, blikjes kijk ik ook altijd graag naar bij de kringloop. Kun je altijd wel iets in doen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. superleuk en superkleurig!
    Het leuke is dat ik ook zoiets aan het doen ben..kan ik nog niet laten zien want het moet nog even geheim blijven ;) Mooi blikje! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een vrolijkheid zeg, ik vind je deken heerlijk kleurig, ik krijg er de voorjaarskriebels
    van hoor.
    Geniet van je weekend.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige deken! Heerlijk al die kleurtjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha, het is mij niet snel te kleurig. Mooi! En grappig, ik ben ook aan het combineren. Begon met de CAL deken en zoek nu uit het heerlijke boek mooie rijen erbij. Oa uit de deken van ijsland wol. Jij haakt trws ook wel weer super mooi hoor! Mooi strak.
    xx
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, mooie kleuren! En wat een heerlijk boek, hè ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ik ben helemaal fan van je deken! En je hebt ook een prachtig blikje gescoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat wordt je deken mooi! Vind het heel mooi en subtiel hoe je af en toe zo'n fel kleurtje er tussendoor gebruikt. Ik heb de felle kleurtjes ook gekocht, maar wist niet zo goed hoe ik deze zou gaan gebruiken. Nu weet ik het....dankjewel voor deze inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg mooi is je deken! Suoervrolijke kleurtjes, als je daar niet blij van wordt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat wordt je deken gaaf. Wat een klus. En je trommeltje is enig. Zo heb ik altijd wat met kistjes en doosjes. Ook om van alles en nog wat in te doen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een frisse en vrolijke kleurtjes! Heerlijk.

    Groetjes Jolien

    http://littlewoolycreations.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige deken heb je gemaakt, geweldig zoveel kleur!
    Je blikje is ook leuk.
    Ik ben erg benieuwd naar je complete verzameling? Misschien kun je er eens een blogje aan wijden? :)
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, misschien doe ik dat wel eens!
      Een blikjes-post!
      Groetjes
      Miriam

      Verwijderen
  22. Wauw wat een vrolijke post...gezellig zeg en wat ben je bezig geweest! Kom maar op met dat voorjaar! Groeen, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Helemaal leuk wordt die deken! Waar haal je die Hit wol vandaan? Ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe garens :-)
    Nog een fijne zondag!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de plaatselijke hobbywinkel verkopen ze het. Misschien ook op internet?

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  24. Je deken wordt prachtig en wat een geweldig blikje heb je gescoord!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke kleurige post! Ik word er helemaal blij van! Leuk blikje heb je gescoord. Ook al eentje om vrolijk van te worden.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Inderdaad, weg winterdip met al die vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw ,wat een prachtige kleurtjes!!
    Heerlijk zo'n vrolijke deken!
    Vooral om op een frisse lenteavond onder weg te kruipen!
    Ik heb er al zin in!
    Je blikje vind ik ook erg mooi!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oh prachtig gedaan!!! Ik ben ook bij de zeeman geweest, maar dan sta ik weer te dubben hoeveel bolletjes soft ik mee moet nemen. Heb jij een tip en hoeveel heb jij er gekocht? Voor bv. deze deken. Ik heb het boek ook en volg de andere deken. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb je net als in het boek met dubbel garen gehaakt?

      Verwijderen
    2. Nee net enkel draad.. Vind ik mooier worden en dik genoeg.
      Succes!

      Verwijderen
  29. Hoi Miriam,

    Ik heb een vraagje. Ik vind je deken zo ontzettend gaaf qua kleuren en patronen dat ik hem na aan het maken ben. Maar ik mis op je foto's het middelste/laatste gedeelte van het deken. Heb je nog foto's van het andere gedeelte en zou ik deze dan mogen hebben? Je zou me er een groot plezier mee doen!

    Groetjes,
    Emmy
    http://emmyhaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou je me willen helpen, zie hierboven? Ik ben nu bijna op het punt dat ik niet meer weet hoe ik verder moet...Thanks!

      Verwijderen
  30. Wellicht doe ik iets fout/krijg je mijn opmerkingen dubbel, maar toch nog een keer omdat ik mijn opmerking niet zie staan.
    En ik wil er graag wat over zeggen;-)
    Deze deken springt er voor mij echt uit! Vaak al zag ik de cal dekens voorbij komen. Deze is leuker, omdat ie anders is. Ook door je kleurgebruik vind ik dit een topper! Zo vrolijk!
    Ik geniet van je haaksels.
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lief compliment!! Ik zie je reactie een beetje laat.... maar het wordt gewaardeerd! Groetjes, Miriam

      Verwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!