maandag 6 mei 2013

Bloemen- tashanger...

Ik kreeg het idee om een tashanger te maken, in mijn favoriete kleuren. Twee (verschillende) bloemen tegen elkaar aan haken (uit het boek "Kleurrijke cadeautjes haken". Bij hobbywinkel haalde ik deze vrolijke lintjes.
 










Het was best een tijdje frobelen hoe ik de lintjes het mooist kon gebruiken. Vastknopen, en weer loshalen omdat ik het niet mooi vond... en dit een paar keer..., tot dit het eindresultaat werd.
 
 
 
Ik ga deze sleutelhangers ook nog maken in:   Grijs - wit - rood & Roze - wit - rood. Bij de Hema kocht ik alvast wat knoopjes om ze te kunnen versieren, de lintjes heb ik ook al..!

Verder ga ik mezelf deze week trakteren op een pot krijtverf van Annie Sloan :). De krukjes en het ladekastje uit een veel eerdere post moeten nodig een eigentijds kleurtje. Ja, dit wordt waarschijnlijk weer een lichte kleur... ik heb zo mijn voorkeur voor: wit. (Klik hier voor de krukjes en het kastje uit een eerder post)

Miriam

ps: bedankt voor alle reacties steeds!!!

29 opmerkingen:

  1. Het gefreubel heeft tot een mooi resultaat geleid, je kunt er maar beter meer energie in steken tot het echt goed is dan ergens blijven hangen terwijl het niet naar je zin is.

    Deze verf trekt mij ook wel aan, ik heb er nog nooit mee gewerkt maar hoor er veel goede geluiden over.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tashanger geworden! Die nieuwe foto van jou is ook leuk trouwens :-).

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkere vrolijke kleurtjes, echt gezellig.
    Ben benieuwd naar je schilderwerk.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze echt prachtig!! Mooie kleurencombo hoor.
    Lieve groet, Natasja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn erg leuk geworden! Hele mooie kleurencombinatie, dat blauw met groenige.
    Leuk om je tas zo een eigen label te geven!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Unbelievable ! This is a great idea , never imagined before !!! It's easy to offer for a gift and it is fantastic, hand made and cheap! Yes, you inspire us Miriam, thank you !
    Hugs, Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tashanger is leuk geworden, mooie kleurtjes zo bij elkaar! Ben heel benieuwd naar je verfproject, succes in elk geval!

    Ik wens je voor vandaag een fijne en zonnige dag!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend mooi geworden. Ik vind het allemaal maar knap wat jullie maken. Die kaartenknoopjes van de Hema zijn overigens leuk! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn zo gezellig geworden.
    Toffe flashy kleuren heb je gebruikt.
    Geniet van het zonnetje, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De sleutelhangers zijn prachtig, nog veel verfplezier.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuk idee! Misschien gebruik ik jouw idee wel ;) haha. Ik ben benieuwd naar de andere bloemetjes! Veel verfplezier!
    Groetjes Geeske
    (ik volg je nieuw ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuke bloemen tashangers!
    Succes met verven!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze leuk geworden!! Heerlijk he dat gefreubel.. ik kan ook heel lang met iets bezig zijn, dan wil het niet worden zoals ik mijn hoofd heb en dan ineens is het er gewoon!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Miriam,
    Je hangers zijn super leuk geworden, mooie kleurkeuze ook. De andere zullen ook zo leuk worden, ik weet het zeker...
    Je krukje en tafeltje gaan dus wit worden, wat zal dat mooi worden zeg.
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat,
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Miriam,

    Bedankt voor het bezoeken van mijn blog en het achterlaten van een reactie, leuk!! Ik kom meteen bij jou een kijkje nemen. Jij hebt ook een gezellige en creatieve blog, dus.......ik kom zeker nog eens kijken en ideeen op doen.

    Liefs,

    Marly.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kleuren zo bij elkaar. Je hebt echt super netjes gehaakt, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn PRACHTIG veel plezier met schilderen, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn ze leuk! Ik ben ook erg benieuwd naar krukjes en ladenkast.
    Veel klusplezier!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ene leuk effect geeft dat die mooie bloemetjes op elkaar.
    Wat leuk al die mooie kleurtjes en ook je neiuwe haakplannetje.

    Fijne week nog en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee om de bloem voor een sleutelhanger te gebruiken. Je brengt me op een idee. :-) Je hebt trouwens mooie kleuren gebruikt.

    Groetjes, Ingrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leuk hoor en je hebt mooie kleuren gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele leuke bloemen-tashangers zijn het geworden.
    Groetjes, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hee wat leuk ziet dat eruit! En je vorige post ook hoor, had ik even gemist..vakantie he? Ik ben ook gek op de kringloop, leuke dingen en goed hergebruik! Wat jouw vraag betreft over dat zendertje: we hebben een draad door de hele tuin lopen. De poest heeft een halsband om met een speciaal zendertje. komt ze dicht bij de draad dan komt er een piepje, gaat ze door, dan een schok. Klinkt zielig maar werkt perfect! Ze heeft het al helemaal door! de draad geeft dus geen schok, alleen haar halsband. Zo scharrelt ze hier nu heerlijk rond en niemand heeft last van andermans poes!
    Ik kan het iedereen aanraden!
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohhh wauw hetzelfde kan ik van jou blog zeggen!!!Dat ik jou blog nog nooit ergens heb gezien/me opgevallen is!Ben nu net thuis van mijn 5 a 6 wekelijkse haakavondje,maar ga hier de komende dagen als ik tijd heb toch eens lekker zitten neuzen en je zeker volgen!


    lieve groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. je kan wel een winkeltje beginnen Miriam.
    Deze tashangers zijn toch ook weer geweldig!
    Complimenten hoor.
    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk! De kleurtjes vind ik ook super!
    Ik ga ook mijn haaknaald maar weer eens opzoeken. ;-)

    Groetjes Tjts

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lief zeg ♥
    daar kun je mee tevoorschijn komen
    liefs jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook al zo prachtig!! Hartelijke groet, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!